• سه شنبه ۱۳ آذر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 979-1087-5
  • خبرنگار : 205
  • منبع خبر : ----

رونمایی از نماد فرهنگی خراسان جنوبی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری قاین گفت: نماد فرهنگی استان خراسان جنوبی که سرو است پس از شش ماه رونمایی شد که به عنوان یک برند و نماد از استان خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های مختلف ارائه خواهد شد.

شاهرخ عباسی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غرفه‌های شهرستان قاین در دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی بیش از 500 میلیون ریال فروش محصولات داشته‌اند، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم در سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز بیش از 700 میلیون ریال فروش محصولات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها در حفظ اصالت‌های فرهنگی و اشاعه فرهنگ اصیل مناطق مختلف خراسان جنوبی بسیار اثر گذار است، تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌ها با توجه به اینکه بازدیدکنندگان ویژه‌ای دارند و عمده خرید می‌کنند می‌تواند در بازاریابی و درآمد هنرمندان مفید باشد.

عباسی با اشاره به اینکه شهرستان قاین در 27 نمایشگاه در سال گذشته شرکت داشته است که بیشترین فروش را در دومین نمایشگاه ملی بیرجند داشته‌ایم، بیان کرد: برای ارتقا محصولات صنایع دستی از تجربیات سایر استان‌ها می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: شهرستان قاین طی چهار سال اخیر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در حوزه صنایع دستی به دست آورده است که در همین راستا دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای در دی ماه یا بهمن ماه سال جاری در شهرستان قاین برگزار خواهد شد.

ارائه تسهیلات به هنرمندان

رئیس میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری قاین بیان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان قاین طی سال کذشته و شش ماهه سال جاری یک میلیارد و 450 میلیون تومان تسهیلات چهار درصد در اختیار هنرمندان قرار داده است.

عباسی با بیان اینکه در همین مدت بیش از 50 نفر اشتغال زایی داشته‌ایم، افزود: رشته‌های شاخص شهرستان قاین که به صورت ورکشاپ و زنده در نمایشگاه شرکت کرده‌اند شامل؛ پلاس بافی، سفره آردی و ساخت سازهای سنتی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری قاین با بیان اینکه سفره آدری از دست بافته‌های اصیل منطقه قاینات است که توانست در سال جاری نشان ملی بگیرد، افزود: نماد فرهنگی استان خراسان جنوبی که سرو است پس از شش ماه رونمایی شد که به عنوان یک برند و نماد از استان خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های مختلف ارائه خواهد شد.

عباسی خاطرنشان کرد: از این پس در سربرگ‌های نامه‌های اداری نیز از این نماد استفاده خواهد شد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: